måndag 30 juni 2008

Semester, semester, semester....jag vet!

Nu är vi tillbaka i Sverige igen efter en veckas avkopplande semester på Rhodos. Det har varit en av de lugnaste semestrar jag haft. Vi har inte åkt på en enda utflykt utan bara tagit det lugnt på dagarna och solat och badat. Hotellet låg precis vid havet och hade ett mysigt poolområde. Jag har hunnit med att läsa 6 st böcker, bara det visar på hur lite vi har gjort! Vi gjorde i och för sig några kvällsutflykter till byarna i närheten eftersom vår "by" inte hade så mycket att komma med. Den mysigaste grannbyn hette Lindos. Den ligger i en stor ravin med en liten badstrand längst ner. En massa små mysiga gränder med affärer och restauranger klättrar upp för kanterna. Det var riktigt härligt att vara iväg bara Bjarne och jag men vi har så klart saknat pojkarna massor och det var underbart att få komma hem.

Utsikten från vår balkong
Byn Lindos

Den stora Akropolis borgen högst upp på berget och under den massor med takterasser

Albin och Oscar har haft det bra hos mormor och morfar. De har hittat på en massa roliga saker. Bland annat besök på Barnens gård där Albin fick köra en egen eldriven traktor (lycka!) och långtradare. Grannpojken Edvin har varit och hälsat på och lekt några gånger. Han är ett år äldre än Albin och har enligt honom själv världens starkaste pappa. Albin och Edvin har inte riktigt kommit överens på vissa plan. Albin har en förmåga att upprepa allt han säger ca 100 gånger. Han har bland annat visat upp sin traktor för Edvin och sagt "Albins traktor", "Albins traktor", "Albins traktor". Edvin har lite irriterat skrikit "Jag vet" tillbaka varpå Albin tittat förvånat på honom och sagt "Albins traktor"! Om man nu frågar Albin vad Edvin säger så ropar han "jag vet!". :-)

3 kommentarer:

Millan sa...

Det later som om er semestervecka var valdigt lik varan. Med undantag av att vi delade var med 12 familjemedlememmar da :-). men vi gjorde inte heller manga knop och blev valdigt bortskamda av pappa och Anette!
Hade ni ocksa kanonvader hela tiden??
Josses 6 bocker! har du nagra tips nu da? Jag laste en bok, men den var tjock! :-D
Kram!

Mia sa...

Hej,
Vi hade sol och vindstilla varje dag, mellan 35-40 grader. Så det var nästan för varmt. Skönt att ni hade en bra semester och blev lite bortskämda ni med. Jag läste bland annat Tyskungen av Camilla Läckberg och "Är det någon där" av Marian Keys, båda väldigt bra på olika sätt.
Kram!

Millan sa...

Jag har last bada tva! Valdigt olika bocker sa det ar ju roligt! Jag maste rekommendera Khaled Hossienis bocker - 'Flyga drake' bland annat om du inte redan last den? Kramis