onsdag 11 juni 2008

Liten blir ännu större

För inte så länge sedan skrev jag ett inlägg om att Oscar fyllde 1 år! Helt plötsligt hade han blivit så "stor". I går blev han helt plötsligt ännu "större" när vi planerade vilka tider han och Albin ska vara på dagis i höst. Lille Oscar ska börja på dagis. Jag hoppas och tror att det kommer gå bra för honom att börja på dagis eftersom han varit där massor med gånger när Albin lämnas och hämtas. I dag fick Bjarne stanna en extra stund eftersom Albin ville köra runt Oscar på en cykel. Oscar ville inte gå därifrån! Hur som helst, vi ska försöka ha dem på dagis mellan 07:45-15:30. Albin gick de tiderna innan Oscar kom och det funkade bra. De hinner sova/vila lite, äta mellanmål och leka en liten stund på em innan man hämtar. Vi ska försöka lösa det med att jag går ner till 90% i arbetstid och börjar 07:30. Bjarne lämnar barnen vid 07:45 och så hämtar jag vid 15:30. Vi ska även försöka lösa detta utan att köpa en bil till. Vi får se hur det går!

4 kommentarer:

Millan sa...

Ja visst kanns de sma sa stora nar de borjar pa dagis!! Har behover det ju i och for sig inte vara sa eftersom dagisen tar barnen fran 6 veckors alder om man vill. Hemska tanke!
Jag tycker det later som om ni har kommit fram till en bra losning med hamtning och lamning. Men visst ar det krangligt... jag vagar kanappast tanka pa hur vi ska fa ihop det nasta ar nar Nils borjar skolan samtidigt som jag gar tillbaka till jobbet och nummer tva ska borja dagis. Hjalp! Men det loser sig val!?

Jag sag inlagget nedan om Liseberg ocksa. Kan vi inte aka dit med pojkarna ihop nar vi kommer hem i juli?? Nu i Frankrike fick Nils aka karusell for forsta gangen och han ALSKADE det verkligen. Det blev ramaskri nar det var tur att ga darifran! Tycker aven att det later som en bra ide med napparna...

Kram!

Mia sa...

Jag hade aldrig kunnat lämna barnen på dagis vid 6 veckors ålder. Hemska tanke verkligen! Ja vi får hoppas att det funkar bra med hämtning mm. Det blir verkligen ett pussel. Det löser sig säkert för er med med skola och dagis. Finns det dagis i närheten av där ni bor? Nils går väl nära Bens jobb?

Klart vi ska gå på Liseberg! Albin avgudar som sagt kaninerna och börjar bli mer och mer intresserad av karusellerna med.

Allt bra med bönan?
Kram, kram

Millan sa...

Nar vi vet vilken skola Nils kommer att ga pa sa komemr vi att forsoka fa in Bonan pa ett dagis i narheten tror jag for att gora hamtning och lamning sa smidig som mojligt. Vi har ju ocksa bara en bil sa det funkar inte annars.
Jag tror att allt ar bra med Bonan. Det buffar och haller pa dar inne en valdig massa just nu. I gar nar jag lag och laste sa gick det som vagor over hela magen. Lite haftigt :-).

Anonym sa...

Hej vännen! Ja visst e killarna stora, o visst känner man sig vuxen själv när man tänker på dagis o annat! Elias ska börja nu i spetember o jag ska jobba 80% så vi är lediga onsdagar. Ska bli skönt! Sen börjar jag inte jobba förrän halv nio så det blir inte att lämna så tidigt o så kan Tobbe hämta o sen tar mamma o pappa en dag, så det känns bra. Här är allt lungt annars, fotboll på tv varje kväll så man hinner inte så mycket då! Ha det bra. Kramar Emma