måndag 16 juni 2008

Jobb, jobb, jobb och glasögon!?

Den här helgen har varit händelserik, jobbig och kul. Vi har haft Volvo Weekend i Göteborg. Detta innebar en helg med ca 500 gäster och ett program som startade på fredag morgon och för de flesta avslutades i lördags em. Jag hade hand om en grupp på 35 personer som bestod av vinnare i en föreningstävling som vi har haft (www.volvocars.se/tillsammans). De kom i fredags kl 09 och åkte hem i lördags kl 18. Programmet började med besök i Volvoland! De fick åka Blå tåget genom fabriken och besöka Brand Experience Center. På kvällen var det mingelbuffé på Svenska Mässan följt av en konsert på Lisebergs teatern. Sanna Nielsen, Salem Al Fakir och Eric Gadd uppträdde och de fick även sina priser under kvällen, allt från 10 000 till 50 000kr. Efter konserten var det mingel med vår VD på Heaven 23 (en pub högst upp på Gothia Towers med spektakulär utsikt). Kl 01 stupade jag i säng och ställde motvilligt klockan på 06:30.

I lördags började vi med en föreläsning på Lisebergsteatern med Kristian Luuk. Han berättade om sin resa från Handelshögskolan till Melodifestivalen. Därefter följde STCC City Race på Frihamnspiren för de flesta. Några av gästerna hade valt åkpass på Liseberg och roade sig där i ett par timmar. Jag åkte med gruppen ut till STCC och hade en heldag där. Jag har aldrig varit på motortävlingar tidigare, inte mitt största intresse här i livet. Men det var riktigt kul faktiskt. I alla fall när det till slut blev dags för race. Man var verkligen nära banan och bilarna när man stod på läktaren. Det var inte mer än 4-5 meters avstånd. Tyvärr gick det inte så bra för Volvos förare men det var ändå en rolig upplevelse. Behöver jag säga att jag somnade gott i lördags kväll.


Så till glasögonen! Jag har under att par månaders tid känt att jag sett lite dåligt på höger öga till och från. Det har varit lite suddigt och stört när jag jag sitter framför datorn mm. I dag var jag hos en optiker och fick diagnosen lätt brytningsfel på höger öga! Vänster var det inget fel på däremot. Så nu ska jag försöka bestämma mig för om jag vill ha glasögon eller om jag vill försöka vänja mig vid det. Eller kanske linser, eller rättare sagt en lins eftersom det bara är ett öga. Känner mig plötsligt minst 10 år äldre! :-)

Kanske ett par sådana! :-)

Nu är det nedräkning inför semestern. På torsdag åker vi ner till Karlskrona för att fira midsommar med bland andra Karin och Christian. På söndag bär det av till Rhodos för Bjarne och mig! Underbart!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej från en som e tio år äldre... ha ha ha nädu ålder e vad man känner sig o jag känner mig som 24!!!! Vilka dagar, sånt e jobbigt man tänker att man e nog närmre 35 då... =) Vad härligt att åka till Rhodos, ska ni lämna killarna hos mormor o morfar eller ska de med???? Vilket som så låter det inte fel, e det en vecka eller??? Hör av dig om du får tid, jag börjar min semester på torsdag!! Lövmarknaden lockar... Kram kram Emma

Mia sa...

Hej gamling!:-) Känner mig inte en dag äldre än 25! Vi ska åka utan barn, de ska vara hos mormor o morfar en vecka. Vi kanske hinner ses på lördagen innan vi åker eller när vi kommit hem. Vi kommer hem den 29 juni och stannar till den 3 juli tror jag. hade varit kul att ses. Oj det var länge sedan jag var på lövmarknaden. hade varit roligt!
Kram kram!

Millan sa...

Jag vill ocksa ga pa Lovmarknad!!! :-) Men men jag far val noja mig med Kroatien pa lordag ;-).
Later som en handelserik helg men inte sa mycket avslappning for dig direkt...
Appropa glasogon sa har jag haft brytningsfel och latt langsynthet sedan jag var ca 15 ar och aven haft glasogon sedan dess. Men jag kan helt enkelt inte vanja mig vid att ha dem pa mig. Utan har istallet vant mig vid att se lite se sa dar...
Kram!!

Millan sa...

Ps, jag har lagt ut foton fran frankrike nu! kram igen

Mia sa...

Såg dina fina bilder från Frankrike. Såg mysigt ut. Vi får ta och gå till Liseberg som sagt i sommar. Är det nu ni åker till Kroatien? Härligt, då är vi borta samtidigt!
Jag funderar på att skaffa linser istället, eller lins. Just nu stör det mig ganska så mycket och jag får ont i huvudet av att anstränga det friska ögat för mycket.
Kram, kram.

Millan sa...

Mia - ja om det stor dig med seendet ska du ju absolut gora nagot at det!!!
Japp vi aker pa lordag. Harliga tanke. Vi har inte varit pa semester tillsammans pa lange och det blir nog stor skillnad nu nar pappa och co kommer med sa att vi far lite avlastning med Nils ocksa!!
ha det underbart ivag! Kram