måndag 16 november 2009

Pepparkakor och vaccin

Och så var det måndag igen. Vi hade en mysig helg i Stockholm tillsammans med Pia och Fredrik. På vägen upp till Stockholm stannade vi till och åt lunch i Norrköping. När vi ändå var där så strosade vi en stund på stan och shoppade lite. En riktigt charmig stad. Väl framme i Stockholm åt vi en god middag och njöt av att äta i lugn och ro. I lördags tog vi en tur in till Slottet och tittade på representationsvåningarna, vi åt lunch i Gamla stan och avslutade med en liten shoppingtur innan vi åkte hem till Pia och Freddan igen. På kvällen åt vi på en trevlig restaurang på Kungsholmen, återigen i lugn och ro. I går åkte vi hemåt ganska så tidigt eftersom vi skulle förbi och hämta upp barnen hos farmor. De hade haft en rolig helg med julmarknad och pepparkaksbak.

Att de bakat pepparkakor blev extra tydligt när vi åkt i 15 minuter och Oscar kräks ner hela sig. Han var förmodligen övertrött och åksjuk i kombination med hostmedicin och pepparkakor. Så det blev till att åka resterande mil i en bil som luktade allt annat än goda pepparkakor...

Idag hade vi tänkt vaccinera oss och Oscar mot influensan. Albin fick sin första spruta förra veckan och idag skulle det finnas vaccin till alla mellan 6 månader och 40 år. Det gör det inte längre, det har tagit slut och nu vaccineras endast barn. Så Oscar får sin första dos idag men vi får snällt vänta tills de har fått in mer. Förhoppningsvis kommer det in på torsdag och då kommer jag hänga på låset.

5 kommentarer:

Marianne sa...

Grattis till nya jobbet! Vad gör man som marknadskommunikatör? Hoppas nu att du ska trivas där på alla sätt och vis, både med arbetskamrater, chefer och uppgifter!

Det blev jättefint i vardagsrummet med de där nischerna och tapeten! En extra dimension till rummet på något sätt.

Skönt att barnen har fått vaccin, då kan du känna dig trygg med dem i alla fall. Hoppas nu att ni får era sprutor på torsdag. Vi får vara utan, för här i landet finns bara till dem som åker på pilgrimsresa till Mecka.

Kramar!

Annika sa...

Kul att du varit uppe i Sthlm ett tag. Roligt!!
Ännu roligare om du trivs på ditt jobb!!
MÅtte ni få ert vaccin!!!
Kram!

Petchie75 sa...

Stackars Oscar!! Jag hoppas att han inte har fått dålig association till pepparkakor nu!
Men er helg låter urmysig och jag förstår att ni njöt av den andra storstaden ;-)
Håller tummarna att ni får ert vaccin!
Kram

Mia sa...

Marianne: Tack! Än så länge så trivs jag jättebra. Tjänsten heter egentligen Assistant Marketing Manager och den innebär bland annat att det är jag som håller i trådarna i alla kampanjer som vi genomför på den svenska och danska marknaden. Det blir en hel del kontakt med alla Franchiseföretag runt om i landet också. Det är roligt en mycket nytt!

Ja jag hoppas jag kan få vaccinet i morgon. Det hade varit skönt att ha det avklarat. Även om det tar ett par veckor innan man har ett fullt skydd så är man i alla fal på väg dit! Oj då, får baar de som ska till Mecka!? Har influensan spridit sig mycket i Egypten?

Kram!

Annika: Jag gillar verkligen Stockholm och åker gärna dit på besök. Men att bo där lockar inte riktigt. Ja i morgon vill jag få en spruta! Kram!

Petra: jag tror inte att Oscar har fått avsmak för pepparkakor men när jag tänker efter så har han inte frågat om det sen i söndags! Får testa ikväll! Kram!

Marianne sa...

Det där låter ju som ett toppjobb! Hoppas som sagt att det ska infria dina förväntningar!

Jag tror inte flunsan har spridit sig så värst här, det är visst mest barn som har fått den och så fort någon blir sjuk stänger de skolorna för att hindra smittspridning. Just nu håll visst skolorna stängda under två veckors tid.