fredag 20 november 2009

34 år!

Så var en födelsedag snart till ända. Det har varit en härlig dag som började med fin sång, paket och teckningar. Albin hade ritat en polisbil och Oscar hade ritat en potta! =) På jobbet blev jag uppvaktad med fika, sång och paket. Blev väldigt imponerad av det med tanke på att jag bara har varit där i 3 veckor. En kanonbra arbetsplats!

Efter jobbet åkte vi hem till Fam Gertzén som består av Karin, Christian, Ida och Gustav. Karin och jag har känt varandra hela livet, vi är nämligen födda samma år på samma dag. Hon är 20 min äldre än jag. Vi firade alla våra födelsedagar ihop tills vi fyllde 18 år och flyttade iväg för att studera. Men nu när vi bor i samma stad igen så försöker vi fira tillsammans igen. Det blev en härlig middag ikväll med mycket skratt och god mat. Vi kom precis hem och har stoppat om barnen. De somnade ovaggade 1 ½ timme efter ordinarie läggdags. Men är det födelsedag så är det! Vi ska också bege oss mot sängen efter en intensiv vecka. Vi känner båda två av vaccineringen (vi fick den igår!) lite och behöver sova. Ha en bra helg!

Två lika "gamla" vänner!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen!!! Verkar ju ha varit en alldeles förträfflig sådan! Många grattiskramar Emma

Taina sa...

Grattis Mia! Jag grattade på FB också.

Vad härligt att ni har börjat fira tillsammans igen. Coolt at ni har firat ihop i så många år innan ni flyttade åt varsitt håll.

34 år. Du är en ungdom än ;)

Kramar och hoppas er helg blir bra!

Emmama sa...

Stort grattis i efterskott! :)

Kram!

Marianne sa...

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN om än i efterskott!

Vad mysigt att fira tillsammans - hela livet med undantag av några få år! Så unikt, faktiskt!

KRAM!

anna of sweden sa...

Efterskottsgrattis från mig också.
Härligt att ha en "tvillingsyster"!

Kram!

Mia sa...

Emma: tack den var härlig! Kram!

Taina: tack för hälsningar både här och på fb! Man är inte äldre än man känner sig och jag känner mig inte en dag äldre än 34! ;-)

Emmama: tack! =)

Marianne: Tack! Ja det är inte så vanligt att ha en så nära vän som fyller samma dag, och att vi fortfarande firar ihop!

Anna: Tack! Ja visst är det som en syster! Vi gick i samma klass på gymnasiet och pratade i timmar i telefon varje dag. Det är roligt att ha en vän som man verkligen känner och har delat så mycket med. Kram!