torsdag 4 september 2008

Födelsedag!

Nu har vi en stolt liten 3-åring hemma! För 3 år sedan, den 29/8 2005 kl.10:10, kom det en liten kille till oss som vägde 3500 g och som var 50 cm lång. Här är en av de första bilderna på vår lille Albin.


Som sig bör så firade vi Albin hela helgen. I fredags morse fick födelsedagsbarnet frukost på sängen och han blev väldigt förvånad och glad när vi kom in med flagga och paket och sjöng. På dagis bjöd Albin på glass och jag tror faktiskt att han åt lite! Kors i taket! :-) På kvällen kom mormor och morfar och hälsade på. De hade med sig en massa fina paket med det finaste omslagpapper Albin sett. Det var Blixten och Bärgarn på! (Bilar från Disneys film "Cars"). I rättvisans namn fick även Oscar paket. En Bärgarn bil! Han har lärt sig säga "bäijan" och rabblade detta som ett mantra när han stolt gick omkring med sin bil!


Oscar med "Bärgarn"

I lördags var det dags för kalas på 4h gården. Vädret var helt underbart, solen sken och det var varmt och skönt. Albin blev lite blyg och förlägen när han förstod att alla var där för hans skull och att alla paket var till honom. Efter 15 min viskade han till mig "kan vi åka hem nu?". Men när det var dags att titta på alla djuren så ville han stanna kvar. De fick mata ankor, marsvin, grisar och kaniner. Sen var det dags för höjdpunkten: ponnyridning! Det gick jättebra och alla barn var så söta i sina stora hjälmar när de satt på den lilla ponnyn. Vi avslutade kalaset med korvgrillning, fika och fiskdamm. Tack alla för att ni kom och tack för alla fina presenter! Fler bilder finns på hemsidan.


3 kommentarer:

Millan sa...

:-) vilken rolig fodelsedags helg Albin fick! Jag tycker att det ar lite roligt att han foddes den 29e och vagde 3500. Eftersom jag foddes den 29e och vagde 3510 ;-).
Ser ut som en himla mysig dag pa Fyra H garden. Ligger den i narheten av dar ni bor alltsa??
Och nu har du aven klarat upp nagot for mig. Nils pratar standigt om Bäjaren... och pekar pa den bruna bilen fran Cars. Nu fattar jag ju varfor! :-)

Mia sa...

ja det blev en riktigt lyckad födelsedag och ett lyckat kalas. 4h gården ligger ca 1 km från oss, ovanför dagiset om du vet var det ligger. Så det tar inte alls lång tid att ta sig dit.
Ja det är något speciellt med bilarna från "Cars". Både Albin och Oscar är helt sålda på sina små bilar. De har varsin liten och varsin stor bil som de alltid går och bär på.
Jag tror på en tjej som kommer den 15 okt! :-)
Kram

Millan sa...

:-) da ska jag lagga till dig i listan! Sa sota killarna ar med sina bilar. Nils ar likadan!! De som gor de har filmerna vet verkligen vad de gor...
Vi far ta och besoka fyra 4 garden nastan gang vi ar hemma!!
Kramis!