onsdag 9 december 2009

Det lackar mot jul

Sakta men säkert kommer vi närmare och närmare jul. Som alltid går det nästan lite för snabbt och det är nu i alla fall jag kommer på en massa saker jag vill ha gjort innan jul. Men det brukar lösa sig. Ett säkert tecken på att julen är på väg till Göteborg i alla fall är att Julmarknaden på Liseberg slår upp sina portar. Vi har varit där varje år tror jag sen vi flyttade hit. I år bestämde vi oss för att gå dit en vardag efter jobbet för att slippa trängas på helgen och det visade sig vara ett lyckokast. Det var väldigt lite folk så vi slapp trängas och barnen behövde inte stå i kö till några karuseller. Vi åt lite mat på vårt stammis-ställe (plättar till barnen och club sandwich till mig!) och avslutade med att åka upp i Lisebergstornet och titta på utsikten. Underbart!

I helgen tog vi in granen och barnen tyckte det var väldigt roligt att pynta den och de vill att den ska vara tänd hela tiden. Det är ingen stor gran en det är en gran!


Som jag skrivit tidigare så älskar våra barn Mora Träsk. Den senaste tiden har de hållt egna föreställningar för oss. Vi ska sitta på golvet och de sitter på varin liten stol. Albin säger precis som Leif innan varje låt och är stolt som en tupp! I helgen blev det flera föreställningar och i morse ville Albin köra en innan dagis. =)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vill passa på att boka en föreställning i jul. Tack Mormor

Millan sa...

Hahaha dom ar for goa dina pojkar! Jag ser fram emot en forestallning nar vi ses nasta gang!
Mysigt med gran dessutom. Det spelar ju ingen roll om den inte ar sa stor. Huvudsaken ar att det ar en riktigt gran tycker jag! :-) Kram

Marianne sa...

Vad roligt! Då har ni underhållningen ordnad till jul. Och vad mysigt att gå på julmarknad. Skulle ha gått på en i lördags, men så blev jag sjuk så det bidde inget.

Fin gran!
Kram!

underytanjag sa...

Låter trevligt, Liseberg till jul har aldrig blivit av men vi brukar ju komma i maj iaf.. hoppas på det! Tror vi har samma stammishak.

Marianne sa...

Vill bara skicka lite julhälsningar till dig. Jag hoppas att du och din familj får en RIKTIGT GOD JUL!

STORA JULKRAMAR från mig!

Sofia sa...

Jätte bra blogg! Tack så mycket :)